Titel:
Beroepsgericht Duits voor de Opleidingen in de Bediening

ISBN:
978-90-5431-063-1

Prijs:
€ 26,- (excl. btw en excl. handlingkosten leermiddelendistributeur)

Audiobestanden:
€ 395,- (ex btw, eenmalige docentlicentie)

Correctiemodel:
gratis (docentlicentie)

Direct contact

Heeft u een vraag over deze methode of wilt u de volledige methode inzien, neemt u dan gerust contact met ons op.

Beroepsgericht Duits voor de Opleidingen in de Bediening (digitaal invulbare pdf)

Medewerkers in de Bediening staan gasten en collega’s ook vaak in het Duits te woord. Ze nemen bestellingen op, presenteren gerechten en dranken, nemen reserveringen aan en geven toelichting, advies of richtlijnen. Met Beroepsgericht Duits voor de Opleidingen in de Bediening wordt dat wel heel eenvoudig.

Deze beroepsgerichte methode Duits is o.a. geschikt voor de volgende opleidingen:

  • Gastheer/gastvrouw (niveau 2)
  • Zelfstandig Werkend Gastheer/gastvrouw (niveau 3)
  • Gastronoom/sommelier (niveau 3)
  • Leidinggevende Bediening (niveau 4)

Met behulp van deze methode kan de student zichzelf trainen in de verschillende vaardigheden van de Duitse taal. De training van ruim 250 pagina’s is vrijwel volledig toegespitst op het vakgebied van de opleiding die de student volgt en uitermate geschikt voor zelfstudie. De opdrachten in deze training worden aangeboden op de Europese taalniveaus die voor de betreffende opleidingen van toepassing zijn. Alle deelvaardigheden komen uitgebreid aan bod en er is veel aandacht voor het vakspecifieke jargon. Bij de methode wordt een volledig antwoordmodel geleverd met de uitwerkingen van de opdrachten, scripts bij de luistervaardigheid en beoordelingsmodellen voor de productieve vaardigheden.

De prijs van deze methode is met opzet laag gehouden. Maar het betreft wel uitdrukkelijk een persoonsgebonden lesboek.

Een aantal (willekeurige) voorbeelden van opdrachten uit deze training (gebaseerd op de omschrijvingen uit het betreffende kwalificatiedossier):

Luisteren:

  • Luisteren naar de wensen van twee gasten
  • Luisteren naar een gast die wil reserveren
  • Luisteren naar taaluitingen in tien verschillende situaties

Lezen:

  • Lezen van de gebruiksaanwijzing van een apparaat
  • Lezen van informatie over opdektechnieken
  • Lezen van aanwijzingen over het omgaan met een dronken gast

Gesprekken voeren:

  • Een gesprek met een gast die wil dineren
  • Een gesprek met de leider van een rumoerige groep gasten
  • Een voortgangsgesprek met een medewerker

Spreken:

  • Een uitleg bij een driegangenmenu
  • Het geven van tips m.b.t. de uitbreiding van de menukaart
  • Een presentatie over een favoriet gerecht

Schrijven:

  • Het schrijven van een kort bericht aan de leidinggevende
  • Het plaatsen van een bestelling bij een leverancier
  • Een reclamatie na een foute levering

Download gratis beoordelingsmateriaal

Niet voor studenten

Ander beroepsgericht lesmateriaal

Beroepsgericht Engels voor de Opleidingen in de
Particuliere Beveiliging

Particuliere Beveiliging

Beveiligers krijgen in de dagelijkse uitoefening van hun vak regelmatig te maken met de Engelse taal.

Beroepsgericht Engels voor de Opleidingen in de
Haarverzorging

Haarverzorging

Kappers en Salonmanagers komen in hun dagelijkse werk steeds meer in aanraking met de Engelse taal.

Beroepsgericht Engels voor de Opleidingen in de
Mode en Maatkleding

Mode en Maatkleding

Medewerkers in de Mode en Maatkleding krijgen tegenwoordig met enige regelmaat ook opdrachten van Engelstalige klanten.

Beroepsgericht Engels voor de Opleidingen in het
Wegvervoer

Wegvervoer

Vrachtwagenchauffeurs komen in hun werk steeds vaker in contact met mensen die Engels spreken.