Beroepsgericht Engels voor de Opleidingen in de Marketing en Communicatie (digitaal invulbare pdf)
Gratis beoordelingsmateriaal bij deze methode kunt u op dit moment uitsluitend direct bij onze Uitgeverij aanvragen.
Marketing Medewerkers komen veel in aanraking met de Engelse taal. Bijvoorbeeld bij het onderzoeken van de markt en het verzorgen van evenementen en marketing- en communicatieactiviteiten. Marketeers kunnen eenvoudigweg niet goed functioneren zonder een goede beheersing van het Engels. Dit boek biedt daarbij een degelijke ondersteuning.
Deze beroepsgerichte methode Engels is o.a. geschikt voor de volgende opleidingen:
- Medewerker Marketing en Communicatie (niveau 4)
Met behulp van deze methode kan de student zichzelf trainen in de verschillende vaardigheden van de Engelse taal. De training van ruim 200 pagina’s is vrijwel volledig toegespitst op het vakgebied van de opleiding die de student volgt en uitermate geschikt voor zelfstudie. De opdrachten in deze training worden aangeboden op de Europese taalniveaus die voor de betreffende opleidingen van toepassing zijn. Alle deelvaardigheden komen uitgebreid aan bod en er is veel aandacht voor het vakspecifieke jargon. Bij de methode wordt een volledig antwoordmodel geleverd met de uitwerkingen van de opdrachten, scripts bij de luistervaardigheid en beoordelingsmodellen voor de productieve vaardigheden.
De prijs van deze methode is met opzet laag gehouden. Maar het betreft wel uitdrukkelijk een persoonsgebonden lesboek.
Een aantal (willekeurige) voorbeelden van opdrachten uit deze training (gebaseerd op de omschrijvingen uit het betreffende kwalificatiedossier):
Luisteren:
- Luisteren naar de wensen van een klant
- Luisteren naar een klant die promotiemateriaal wil laten ontwikkelen
- Luisteren naar voorlichting over het schrijven van een ondernemingsplan
Lezen:
- Lezen van Engelstalige informatie van een potentiële klant
- Lezen van teksten over het promoten van bedrijven
- Lezen van informatie over het opzetten van een nieuwe onderneming
Gesprekken voeren:
- Een gesprek met een klant die belangstelling heeft voor een product
- Het attenderen van een klant op een nieuw ontwikkeld product
- Een gesprek met een klant die een marktonderzoek wil laten uitvoeren
Spreken:
- Het verzorgen van een presentatie over een bedrijf en de producten
- Het toelichten van de aanpak en de resultaten van een uitgevoerd marktonderzoek
- Het geven van aanbevelingen voor de vernieuwing van een website van een klant
Schrijven:
- Het schrijven van een voortgangsbericht over het opstellen van een operationeel plan
- Een formuleren van onderzoeksvragen voor een marktonderzoek
- Het schrijven van een e-mail naar een klant die een evenement wil organiseren